вівторок, 1 листопада 2022 р.

 

               Основні освітні тренди 2022

            Залишайтесь в курсі останніх загальносвітових

                       сучасних тенденцій

Тренди – це основні тенденції, куди рухається світ і освіта.

1. Тотальна цифровізація

 

Основна причина відходу навчання у цифровий світ – глобалізація, пандемія коронавірусу, воєнний стан в Україні, суттєве зростання учнів і студентів. Від простих відеолекцій вчителі перейшли до ефективніших форматів роботи, які передбачають активну взаємодію учасників освітнього процесу, використання різних онлайн-платформ та онлайн-інструментів для навчання.

2. Активна проєктна робота

Реалії життя чекають від вчорашніх випускників не теоретичних знань, а практичних навичок. Педагоги менше витрачають часу на пояснення, а більше організовують групову активність і проєктну роботу.

        Учні отримують живий досвід:

- навчаються критично мислити і розв’язувати проблемні завдання;

- на практиці відпрацьовують отримані знання та навички;

- шукають творчі рішення; краще засвоюють інформацію;

- навчаються спілкуватися та співпрацювати з іншими;

 - підтримують високий рівень мотивації до навчання.


3. Безперервне навчання, або Lifelong Learning


Суспільство розвивається шаленими темпами, і педагоги, щоб іти в ногу з часом, повинні володіти вмінням мобілізувати свої сили і можливості, щоб не опинитися на околицях цього розвитку.


4. Візуалізація  

У сучасному світі учням досить складно концентруватися та довго утримувати увагу. Тому, щоб утримати увагу дітей, доведеться постаратися.

Візуалізація інформації дозволяє поєднати текстовий коментар із зображенням. 

Візуалізувати можна все: будь-яку теорію, процес, історичну подію, інструкцію, портрет тощо. Вона є основною при створенні презентацій.

Основні три вимоги до використання візуальних засобів: простота, ясність, гармонійність.

5. Гейміфікація

Гейміфікація – це освіта у розважальному форматі, у формі гри. 

Наукові парки, веб-квести, анімовані навчальні ролики, буктрейлери, емодзі-історії – це могутні засоби для формування компетентностей.

 «Вчися граючи!» –  основне гасло  гейміфікації в навчанні.


З’явився навіть особливий термін – edutainment, який поєднує в собі поняття «навчання» (education) та «розвага» (entertainment).

6.Адаптивне навчання 

Основне завдання адаптивного навчання – розробка індивідуальної освітньої програми для кожного учня. При складанні такої програми до уваги береться бажання дитини поліпшити певні знання.

Також при адаптивному навчанні постійно відстежуються чинники, що впливають на успішність навчання. Учитель підбирає оптимальний формат матеріалів, намагається утримати інтерес учня протягом всього курсу.

7.Асинхронне навчання

Формат навчання, коли контакт між учнем і вчителем здійснюється із затримкою у часі. Зазвичай, учитель готує і структурує матеріали для вивчення заздалегідь, а учні отримують до них доступ і навчаються, як правило, за вільним графіком.

Асинхронний режим дає учням можливість працювати над навчальними завданнями у своєму темпі. Немає необхідності намагатися з останніх сил наздогнати клас, можна спокійно приділити більше уваги темі, яка видалася складною.

8. Soft skills – навички майбутнього

У майбутньому найбільш цінними працівниками будуть не ті люди, які колись багато вивчили, а ті, які вміють ефективно підлаштовуватись під нові умови, навчатися протягом життя та знаходити нестандартні рішення.

Людині, яка мріє досягти успіху в професії, варто безперервно розвивати і прокачувати як жорсткі навички (hard skills, або професійні навички), так і гнучкі (soft skills), зокрема:

– критичне мислення, креативність,

– вміння працювати в команді, лідерство,

– тайм-менеджмент, вміння вирішувати проблеми та ін.

Тому якщо вчитель хоче виховати учнів успішними, необхідно активно розвивати саме ці навички.

9. STEAM-освіта 

STEAM = Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics – природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика.

STEAM-підхід до навчання дозволяє готувати дітей до професій майбутнього. Існує  навіть Національний день STEAM – 8 листопада.

10. Agile і Scrum-технології

Серед тенденцій сучасної освіти не лише нові формати, а й підходи до методик організації навчального процесу. Один із них – це впровадження принципів Agile та Scrum-технологій.

Скрам – це методика, за якою одна чи кілька самоорганізованих команд (до 7 осіб) створюють продукт поетапно, частинами. У скрамі є система ролей, подій, правил та артефактів.

Методологія Agile навчає учнів давати собі постійний зворотний зв’язок, відповідально ставитися до кожного етапу та підтримувати високу мотивацію.

Agile та Scrum в освіті дозволяє розбити навчальний процес на короткі відрізки, посилити командну роботу над проєктами та постійно відстежувати результат навчання.

11.Чат-боти

Чат-боти – один із нових інструментів у навчанні. Вони володіють функціоналом, що дозволяє відповісти на запитання учня і поставити власні запитання, а також допомагають учню освоїти навчальний матеріал навіть у відсутності вчителя. Чат-боти здатні пояснити базові правила, вказати місце в підручнику або покликання в інтернеті, надсилати нагадування та проводити невеликі опитування.

З ними процес навчання стає цікавішим, але навряд чи глибшим.

                           12.Віртуальна (VR) і доповнена (AR) реальність

Ці технології створюють середовище для навчання, яке практично неможливо організувати іншими способами. Вони створюють можливості дистанційної взаємодії з об’єктами, які недоступні в інших умовах, подорожей у часі, можливість одночасної взаємодії з фізичними та віртуальними об’єктами із застосуванням AR, можливість дистанційного спілкування з іншими людьми.

Вчителі ж отримують завдяки віртуальній та доповненій реальності чудову можливість подавати складну теорію просто та цікаво, мотивувати учнів до навчання та просто зробити уроки цікавішими. 







Немає коментарів:

Дописати коментар