Роль класного керівника в
організації ефективного і безпечного освітнього середовища
Ми усі є свідками активізації таких
негативних явищ серед учнівської
молоді,
як насильство, кібертретирування, секстинг, булінг тощо, що
не
може не викликати стурбованості й посиленої уваги широких кіл
громадськості,
освітян, батьків у більшості країн світу.
Цілком логічно, що виникає необхідність
захистити, убезпечити, попе-
редити
наслідки впливу на особистість несприятливих факторів і чинників. Особливо це
актуально для освітнього закладу, адже будь-яке соціальне
середовище, зокрема й освітнє, впливає на перебіг у ньому життєдіяльності
людини, оскільки складається із сукупності матеріальних ресурсів, психологічних
факторів, міжособистісних відносин. Дослідники, які
вивчають коло проблем, пов’язаних з питанням психологічної
безпеки освітнього середовища, вважають, що психотравмуючі ситуації прямо чи
опосередковано впливають на фізичне і психічне здоров’я особистості. Зокрема,
до психотравмуючих ситуацій у навчальному процесі освітнього закладу можна
віднести:
X конфлікти
у стосунках вчитель – учень, учень – учень, учень –
батьки тощо;
X проблема
адаптації в освітньому середовищі;
X атмосфера
конкуренції між однолітками;
X надмірна вимогливість
педагогів тощо.
Що
впливає на безпечне освітнє середовище?
1.
Якість міжособистісних відносин – позитивні
фактори (довіра, доброзич-ливість, схвалення,
толерантність); негативні фактории (агресивність,
кон-фліктність, ворожість,
маніпулятивність).
2.Захищеність
в освітньому середовищі – оцінка відсутності насильства у всіх його видах,
формах для всіх учасників освітнього простору.
3. Комфортність в освітньому середовищі – оцінка емоцій, почуттів та домі-нуючих переживань у процесі взаємодії дорослих
і дітей в освітньому сере-довищі закладу.4. Задоволеність
освітнім середовищем –
задоволення базових потреб
дитини у:
– допомозі та підтримці;
– збереженні та підвищенні її
самооцінки;
– пізнанні та діяльності;
– розвитку здібностей і можливостей.
Створення ефективної
системи освіти є завданням
складним і надзвичайно відповідальним. Тому для освітян
важливо мати дієвий інстру-ментарій для цієї роботи. Ним може стати документ закладу «Кодекс
безпечного освітньо-го середовища» (далі – КБОС).
Головною метою КБОС у закладі є навчання дітей і дорослих безпечній
взаємодії у навчально-виховному процесі, а також захист дітей від насиль-ства
та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників
навчальних закладів).
Ці та інші питання
організації ефективного і безпечного освітнього середовища класні керівники 5-8
класів обговорили на методичному кластері
«РОЛЬ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА В ОРГАНІЗАЦІЇ ЕФЕКТИВНОГО І БЕЗПЕЧНОГО
ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА».
Презентація ТУТ https://docs.google.com/presentation/d/1hJnCcqQeP42v78RGQmc87S8lWOhYsjOH/edit?usp=sharing&ouid=117268985661481783389&rtpof=true&sd=true
Немає коментарів:
Дописати коментар