понеділок, 15 лютого 2021 р.

 

                 Класний керівник і батьки: забезпечення   

                              партнерства і співпраці

                     

Важливою складовою освітнього процесу є організація роботи з батьками, яка передбачає такі напрями:

-        -  вивчення сімей учнів, їх виховний потенціал;

-       -   формування педагогічної культури сучасної сімї та допомога батькам в їх психолого- педагогічній самоосвіті;

-       -   корекція виховної діяльності родин.

 

Інтерв’ювання та анкетування  - головні інструменти у вивченні сім’ї учня.

 

                          АНКЕТА  ( для батьків)

 

1.     Ваш вік ______  освіта________________________________________________________

фах    ________________________________________________________

    

2.     Які питання сімейного виховання вас найбільше цікавлять?____________________________________________________

3        З яких питань ви б хотіли отримати консультацію?_________________________________________________

4        Які методи впливу ви використовуєте у вихованні своїх дітей?________________________________________________________

5        Які книжки з виховання дітей у сім’ї ви читали й чи допомогли вони вам?_________________________________________________________

6        З яких питань сімейного виховання ви б хотіли придбати літературу?___________________________________________________

7        Які труднощі маєте у вихованні дітей?________________________________

8        Що непокоїть вас у поведінці ваших дітей?___________________________

9        Хто і як, на вашу думку, міг би допомогти батькам у вихованні дітей?

_____________________________________________________________

10   Скільки приблизно часу приділяєте ви своїм дітям щодня?____________

 

 

Шановні батьки! Ваші відповіді допоможуть дати вам потрібні педагогічні рекомендації щодо виховання дітей у сім’ї. Розраховуємо на вашу відвертість і зичимо сімейного щастя.

 

 

                    Анкета «Життя дитини в родині»

Мета: визначити психологічну атмосферу в родині учня, намітити шляхи корегування родинного виховання дитини.

1. Як Ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?

а) доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2. Що найбільш Вас хвилює?

а) здоров'я дитини;

б) навчання дитини;

в) трудова участь дитини в житті родини.

3. Чи самотня Ваша дитина в родині?     а) так;          б) ні;           в) не знаю.

4. Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?   а) так;            б) ні;              в) не знаю.

5. Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш погляд, для дитини найбільш вагомою?

а) бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6. Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують в родині?    а) так;             б) ні.

7. Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?

а) так;             б) ні;

8. Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?

а) радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;      в) нудьгування.

                    Анкета – самоаналіз для батьків

(з дітьми проводимо аналогічно, тоді порівнюємо результат)

Мета: зробити аналіз правильності стосунків з дитиною, усвідомити значимість ролі «батьків».

1. Яким (якою) мене бачить мій син чи донька? (мама, батько)?

2. Чи відчуває моя дитина, що я її люблю? (мої батьки)

3. Чи вважає вона, що я її розумію?

4. Чи є в неї підстави думати про мене, як про справедливу, добру, чуйну людину?

5. Чи подобається їй, як я з нею розмовляю?

6. Чи хотів (хотіла) би я, щоб вона так розмовляла зі мною, як я з нею?

7. Якщо я, коли ми сваримося чи сперечаємося, відчуваю образу, злість, тощо?

8. Чи хотів би я, щоб мене зараз виховували так, як я виховую свою дитину?

 9. На Вашу думку, чи відчуває дитина себе одинокою, чи має відчуття, що її не розуміють?

10. Від чого вона страждає і чи знаю я про ці страждання або навіть не здогадуюсь?

11. Чи є у нас з нею хоча б одне заняття, яким ми обоє займаємося із задоволенням?

12. Чи часто ми разом проводимо своє дозвілля?

 

 

 

                    Анкета «Батьківські збори»

Шановні батьки! Ваші щирі й повні відповіді на запитання допоможуть зробити наші подальші зустрічі цікавими, а збори й роботу з дітьми – змістовними.

1. Які збори, походи, зустрічі, екскурсії ви пропонуєте провести в цьому (наступному) навчальному році?

2. Що треба врахувати під час визначення дати проведення зборів, індивідуальних бесід?

 3. Які поради ви можете дати щодо підготовки та проведення зборів?

4. Чим ви можете допомогти класу?

 5. Що спонукало вас прийти на батьківські збори? (Підкресліть необхідне).

а) Дисциплінованість; б) цікава тема; в) прохання дитини; г) повага до класного керівника; д) можливість отримання інформації про навчання дитини; е) особиста участь у підготовці зборів; ж) наполегливі вимоги родичів; з) неодноразове запрошення класного керівника; и) не знаю.

 6. Як ви гадаєте, чи є необхідність відвідувати батьківські збори всією сім’єю?

 7. Як ви вважаєте, чи виник у дітей інтерес до батьківських зборів? Чому?

 8. Що вам подобається під час підготовки до батьківських зборів? а) Запрошення; б) знайомство з темою; в) анкетування за темою; г) можливість участі у підготовці; д) виставка дитячих робіт; е) форма проведення.

9. Будь ласка, дайте оцінку кожній частині зборів (максимум 5 балів): а) вступна частина; б) виступ учителя; в) дискусія батьків; г) рольові ігри; д) робота з рекомендаціями; е) слово-естафета; ж) розповідь про позитивні моменти в житті класу; з) підбиття підсумків.

 (Пункти г, д, е подаються в анкеті в тому разі, якщо використовують відповідні форми роботи на батьківських зборах.)

 


Немає коментарів:

Дописати коментар