понеділок, 1 лютого 2021 р.


                    Оцінюємо свою професійну компетентність

     Факторно-критеріальна модель процесу розвитку професійної  компетентності вчителя зарубіжної літератури  (за Коваленко Л.В.)

 

Фактори РПК

Критерії

Показники

Особистісно- мотиваційний

Мотиваційний

Наявність професійного інтересу та ціннісного ставлення вчителя до професійної філологічної діяльності, мотиваційно-ціннісних орієнтирів щодо

професійного саморозвитку й самовдосконалення.

Емоційно- вольовий

Загальна ерудиція, широта і глибина пізнавальних інтересів, свідоме ставлення до праці, ясність і критичність розуму, уважність, винахідливо

емоційна чуйність і стійкість, довгочасна пам’ять, розвинутість спостережливості, волі, уяви

Система якостей особистості

Щиросердя, доброзичливість, дисциплінованість, вимогливість,          скромність,          принциповість, товариськість,      об’єктивність,      самокритичність, висока моральна культура, артистизм, терпеливість і наполегливість, культура темпераменту, почуття

гумору

Гносеологічно- смисловий

Педагогічна

Належний рівень професійно-педагогічної підготовки, інтерес до історії педагогіки, педагогічної діяльності, любов до предмета і дітей, педагогічний такт, педагогічне мислення, професійно педагогічна працездатність, прагнення

до науково-педагогічної творчості

Психологічна

Знання вікових особливостей та закономірностей психологічного розвитку дітей, підлітків, старших школярів; розуміння особливостей психології виховання і навчання; психології вчителя та

керівництва учнівським та педагогічним колективом

Дидактична

Розуміння сутності педагогічного процесу, основ школознавства, орієнтування у змісті навчання і виховання, планування, проектування цілей і завдань педагогічного процесу із зарубіжної літератури, здатність відбирати оптимальний зміст навчального матеріалу, визначати найбільш

ефективні засоби, форми і методи навчально- виховної роботи

Методична

Знання методологічних і теоретичних основ навчання зарубіжної літератури, методів стимулювання навчальної діяльності учнів, науково-методичної організації праці вчителя, концептуальних основ, структури й змісту засобів навчання, вміння застосовувати мову в педагогічній діяльності, виконувати основні професійно- методичні функції


 

Інформаційно- комунікаційна

Здатність застосовувати набуті теоретичні і фактологічні знання, практичні уміння та навички в галузі ІКТ для розв’язання професійних завдань з вивчення зарубіжної літератури та з метою

самоосвіти

Здоров’язбережу- вальна

Володіння комплексом знань, умінь, ставлень та цінностей, спрямованих на збереження й укріплення здоров'я – свого та оточуючих, – на уроках та в позаурочній діяльності. Вміння забезпе чити здоров'язбережувальну функцію навчально-

освітнього процесу

Діяльнісно- інтенціональний

Філологічна

Знання основ філологічної освіти, теоретичних знань із зарубіжної літератури. Знання наукової термінології різних                        стилістичних прийомів,     що використовуються для створення літературних текстів, вміння зіставляти й протиставляти мовні явища, відокремлювати в прочитаному або почутому головні ідеї та опорні поняття, виявляти зв’язок між фактами, подіями, поняттями

Лінгвістична

Вміння правильно в графіко-орфографічному, лексичному, граматичному і стилістичному відношенні виражати свої думки. Здатність розпізнавати, називати й визначати лінгвістичні поняття, оперувати лінгвістичними фактами з фонетики, морфології, лексикології, синтаксису й

стилістики, оволодівати нормами вимови, правопису й пунктуації [65]

Комунікативна

Володіння словом, мовою, мімікою, жестами як засобами спілкування, піклування про культуру і виразність мови. Вміння передавати знання, думки, почуття, розвивати мислення учнів. Вміння

здійснювати педагогічно доцільне спілкування з учнями, батьками, вчителями.

Культурологічно- аксіологічний

Культурологічна

Знання історії розвитку зарубіжної літератури, культури, духовних національних цінностей свого народу та загальнолюдської культури. Наявність почуттів громадянської відповідальності, національної свідомості та ідентичності, патріотизму, гуманізму, моральності

Рефлексивно- оцінювальний

Аналітико- прогностична

Здатність до об’єктивної самооцінки, контролю, аналітичності, вміння будувати стратегію, тактику саморозвитку, визначати траєкторію та

перспективи подальшої роботи


Немає коментарів:

Дописати коментар