середу, 11 жовтня 2023 р.

 

Теоретико-методологічні основи викладання зарубіжної літератури за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України»

 

Функціонує в Україні з 2008 р. Реалізується в дошкільних групах, початковій, базовій і профільній школах усіх регіонів України.

Науково-педагогічний проєкт «Інтелект України» працює в межах нормативно-правової бази України, згідно з чинним законодавством. Учні проєктних класів навчаються за спеціально розробленими навчальними планами. Навчальні програми та інші навчальні матеріали мають необхідні грифи Міністерства освіти і науки України.

Навчальна програма «Зарубіжна література» для  закладів загальної середньої освіти, що працюють за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України», укладена відповідно до вимог Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898. З урахуванням Концепції Нової української школи (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школa” на період до 2029 року») під час вивчення художніх творів у Програмі передбачене формування життєвих компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в житті, урахування здібностей і можливостей кожного учня/учениці.

Програма визначає орієнтовну послідовність досягнення учнями очікуваних результатів, обов’язкові змістові блоки предмета «Зарубіжна література» та рекомендовані види навчальної діяльності учнів.

Мета Програми реалізується через такі завдання:
прилучення добувачів освіти до осмисленого читання;
формування моральних якостей учнів засобами літератури;
розуміння значення української мови та іноземних мов в опануванні здобутків світової культури;
виховання поваги до інших мов і світових культур, національної своєрідності кожної літератури;
закладання основ аналізу художнього твору, встановлення авторської концепції, обумовленої епохою, життєвими та мистецькими віхами в долі письменника;


формування уявлення про оригінал і художній переклад, набування вмінь та навичок порівнювати художні твори в оригіналах і перекладах (за умови володіння учнями іноземними мовами) тощо.


усвідомлення українського ментального коду як генетичного, соціокультурного коду національної парадигми українського народу через розуміння відмінностей та самоідентичності;

збереження «індивідуального національного обличчя» з метою плекання та формування в учнів кращих позитивних рис національного характеру;

активне творення й формування духовно-практичної сфери менталітету як уміння застосовувати в життєвих (мовленнєвих) ситуаціях нестандартного мислення, лідерських якостей, толерантного ставлення до інших;

культивування здорового оптимізму, позитивного мислення учнів для подальшої налаштованості на осмислення моральних і культурних цінностей, що мотивовані повагою до оточення та відповідальністю за власні вчинки й дії.

Учителька ТЗОШ №4 Стрижакова Ольга поділилась враженнями від роботи у проекті «Інтелект України». Наголосила на позитивних сторонах проекту і висловила свої побажання щодо удосконалення  його.

 Рекомендації  вебінару:

-         створити робочу групу зі складу вчителів, які читають зарубіжну літературу у класах – інтелектах;

-         систематично здійснювати моніторинг знань дітей, які навчаються в проекті;

-         здійснювати методичний супровід педагогів, які працюють в «Інтелекті України».

 

Презентація ТУТ: https://docs.google.com/presentation/d/1TUeRZsniNepT0LmMLpm7bL3r2PUiNSF6/edit?usp=sharing&ouid=117268985661481783389&rtpof=true&sd=true





Немає коментарів:

Дописати коментар