Скарбничка наших здобутків
Важливу роль у забезпеченні
реформування освіти відіграє модернізація науково-методичної роботи через
упровадження сучасних навчально-виховних,
управлінських технологій, стимулювання професійного зростання кадрів,
підвищення їхньої професійної майстерності.
Підвищення фахового рівня вчителя на
сьогодні не може обмежуватися тільки питаннями методики викладання
загальноосвітніх предметів. Виклики сучасного суспільства, що стрімко розвивається,
нова генерація дітей, які вимагають від учителя іншої ролі та місця у
порівнянні з минулим століттям, зміна цінностей та освітньої парадигми спонукають звернути увагу на проблему формування
професійної мобільності вчителя як інтегрованої якості особистості, що необхідна для її успішної життєдіяльності в умовах сучасного ринку
праці.
Однією із складових
формули нової української школи є
«орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм».
Засади «педагогіки партнерства» , як одної з прогресивних методик, я продемонструвала
під час проведення показового біоадекватного уроку з позакласного читання у
8 класі ТСШ №29: «Сила ангельської
пір’їнки за повістю – казкою Оксани Весни «Які ж вони – янголи?», проведеного в
межах інтегрованого семінару.
З метою залучення учнівської молоді до
вивчення світової літературної спадщини, формування у школярів гуманістичного
світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина
України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти, доброю
традицією стало щорічне проведення у
жовтні тижня зарубіжної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах міста
Тернополя (відповідно до наказу управління освіти і науки №452 від
04.10.2016року). Заходи, проведені цьогоріч у школах міста, вражають
масштабністю тем і форм проведення.
Сучасна система освіти має перестати бути
системою дублювання знань і перетворитися у систему створення знань. Саме
технологія переверненого навчання пропонує вчителю зарубіжної літератури різні
методики організації читацької діяльності школяра – представника цифрової
епохи. Змінюється час, змінюються вимоги до вміння
користуватися знаннями, інформацією,яку отримує учень; змінюються вимоги до ролі вчителя: вчитель із носія знань має перетворитися на організатора освітнього процесу, який допомогає дитині розвивати вміння « вчити вчитися»
та формує всі компетенції, що зазначені в Концепції Нової української школи. Особливості
технології перевернутого навчання, як однієї з ключових тенденцій освітніх
технологій сучасності, вчителі зарубіжної літератури розглянули під час творчої
зустрічі з Н.Р.Балик,завідувачем кафедри інформатики і методики її викладання
ТНПУ імені В.Гнатюка. Вчителі активно ділились першими кроками реалізації нової
технології.
На
сучасному етапі для вчителя важливу роль відіграє вміння
систематизувати, узагальнити й висвітлити власний педагогічний досвід. З цією
метою провела два засідання Авторської
студії «Краплинка» для вчителів, які ділились досвідом роботи з питань проведення
уроків з розвитку мовлення. За І семестр у журналі «Зарубіжна література»
опубліковано11 конспектів уроків з
розвитку мовлення вчителів міста і підготовлено до друку ще 12 . Усі конспекти
уроків з використанням інноваційних технологій та презентацій.
Слід відзначити систематичну роботу з
вчителями зарубіжної літератури з питань залучення їх до участі у різноманітних
фахових конкурсів. Протягом І семестру у таких конкурсах взяли участь 3
педагоги. Вчителька зарубіжної літератури
Борщук Л.М.(ТУГ) стала переможцем
Всеукраїнського фотоконкурсу «Ми любимо зарубіжну літературу» (ІІІ місце). Про змістовий
ресурс сучасного кабінету зарубіжної літератури переможниця розповіла на
засіданні інтерактивної школи.
Організувала участь шкіл міста у Всеукраїнській грі із зарубіжної літератури «Sanflaver”. Відрадно,що значно збільшилась кількість учасників у грі (на 254 учні).
Організувала участь шкіл міста у Всеукраїнській грі із зарубіжної літератури «Sanflaver”. Відрадно,що значно збільшилась кількість учасників у грі (на 254 учні).
Підготовка до сприйняття новаторських ідей ,освоєння
педагогічної теорії немислимі без
створення організаційно – методичних умов для виявлення, узагальнення й
поширення передового педагогічного досвіду.
Нормативно – правове забезпечення даного питання розглянула під час семінару
– кругозору із заступниками директорів з методичної роботи.
Проблема формування внутрішнього світу
дитини як творця культурних цінностей на
уроках художньої культури стала наскрізною під час проведення інтерактивної
школи сучасного вчителя художньої культури, яке проведено у формі тренінгу.
Упродовж усього життя людині приходиться адаптуватися до
різних життєвих ситуацій, обставин, нових умов. Перехід із початкової школи до
середньої справедливо вважають кризовим
періодам. Що повинен зробити вчитель – предметник , класний керівник та
батьки для п’ятикласників, щоб успішною
була їх адаптація до нових умов, йшла мова під час семінару-практикуму для класних керівників 5
класу «Абетка успішної адаптації п’ятикласників».
«Серцем змін є вчитель. І найважливіше – це
підвищення кваліфікації вчителів і їхня здатність переключитися з авторитарної
педагогіки на педагогіку партнерства», - зазначила в одному зі своїх виступів
міністр освіти Л.Гриневич. Інтерактивна школа сучасного вчителя зарубіжної
літератури працює над реалізацією проблеми: « Психолого – педагогічне
забезпечення особистісно – орієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки».
З цією метою у серпні провела педагогічне віче «Гуманна педагогіка в контексті
Нової української школи». Словесники, виконавши рекомендовані завдання,
проаналізувавши їх зміст , одноголосно переконались у перевагах гуманної педагогіки над авторитарною. Про
результативність педагогічного віча свідчить те, що на ХІІ Всеукраїнські
педагогічні читання з гуманної педагогіки «Сім’я
– лоно культури людства» , які проходили у Києві 16-17
грудня 2017 року на базі Національного педагогічного університету імені М.П.
Драгоманова, побували 18педагогів з міста Тернополя. Вони
участь в майстер-класах і творчих лабораторіях, у яких провідні українські та
іноземні педагоги ділилися секретами успіху в шкільній і сімейній педагогіці.
Немає коментарів:
Дописати коментар