Педагогічна система Василя Олександровича Сухомлинського в
контексті
розбудови Нової української школи
«Якщо
Ваш план – на рік, садіть дерева. Якщо Ваш план – на все життя, вчіть дітей», -
говорить народна мудрість. Ці слова стали девізом життя Василя Олександровича
Сухомлинського - педагога – гуманіста, творця педагогічної системи,в центрі
якої дитина - унікальна особистість. «Світлом
серця осяяний шлях», – такими словами можна охарактеризувати життєві дороги Василя Олександровича. Це
справді взірець мужності та відданості педагогічній справі . Коли запитували,
що було головним у його житті, Василь Олександрович відповідав: «Любов до
дітей». Любити дітей – найтонше людське вміння.
Педагогічний
доробок В. Сухомлинського є істотним внеском у теорію і практику виховання
особистості. Висловлені ним півстоліття тому ідеї витримали випробування часом і є актуальними у
сьогоденні.
Педагогічна система Василя Сухомлинського стала школою
ідей для відомих педагогів: академіка Захаренка Олександра, колишнього
директора Сахнівської школи на Черкащині
та відомого світу грузинського педагога Шалви Амонашвілі.
Праці педагога видано 53 мовами світу. Найбільш відома
книжка «Серце віддаю дітям» перекладена 30 мовами світу і 54 рази перевидана.
Саме тому 39-а сесія
Генеральної конференції ЮНЕСКО затвердила рішення про відзначення у 2018 році
на рівні ЮНЕСКО 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського.
Тема «Педагогічна система Василя
Олександровича Сухомлинського в контексті розбудови Нової української школи»
об’єднала майстрів
педагогічної справи, працівників майстерні людяності , гуманності, мудрості –
ім’я якій Школа, не лише з освітніх
закладів Тернополя, а й Вінниці, Львова, Шумська,Борщева.
З учасниками конференції своїми роздумами про педагогічну
систему видатного педагога поділились науковці та вчителі – практики:
1.Актуальні проблеми сучасної освіти і педагогіка В.О.Сухомлинського. Груць Галина Михайлівна, кандидат
педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та мененджменту освіти Тернопільського
національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка.
3.
Батьківська педагогіка і сучасність . Мандзій
Людмила Олексіївна, учитель української мови і літератури Тернопільської спеціалізованої
школи І – ІІІ ступенів №17 імені В.Вихруща з поглибленим вивченням іноземних
мов.
Давно вже немає
серед нас великого вчителя, але школа під Голубим небом працює і сьогодні, але
ім’я їй - НВК «Павлишська загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів –
ліцей імені Василя Олександровича
Сухомлинського. Справу вчителя продовжують його колишні учні – тепер уже
учителі, які є гідними продовжувачами ідей свого вчителя.
На конференції теплими спогадами про свого вчителя
поділились:
Для учасників
конференції організовано роботу майстер – класів, справжніх віртуозів
педагогічної майстерності:
1.
«Любов – категорія педагогічна».
Матяшук
Валентина Петрівна,кандидат історичних наук, завідувач кафедри освітньої
політики Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної
освіти,голова ГО «Львівський обласний центр гуманної педагогіки»
2.До гармонії
особистості через світ уяви і казки. Кудрик Ліляна Григорівна, кандидат
філософських наук, доцент кафедри «Життєвих компетентностей» Львівського
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти
3.Казки на двох. Ходюк Олена Станіславівна, вчитель зарубіжної літератури Шумського НВК «Загальноосвітній
навчальний заклад І – ІІІ ступенів- гімназія»
4. Ми – крила. Чоловська Ольга
Сильвестрівна,вчитель зарубіжної літератури Борщівської загальноосвітньої
школи І – ІІІ ступенів №2
Учасників конференції тепло вітали гімназисти Тернопільської Української гімназії: Зразковий ансамбль "100 сопілок"( керівник Сидір М.В.), вчитель зарубіжної літератури Борщук Л.М.
Немає коментарів:
Дописати коментар