Предмет «Основи християнської етики» може вивчатись за рахунок інваріантної складової. У початковій школі, а також у 7–11 класах курси духовно-морального спрямування можуть вивчатись за рахунок варіативної складової. Відповідно до Стратегії національно-патріотичного виховання, затвердженої Указом Президента України від 18 травня 2019 р. № 286, духовно-моральне виховання є однією з основних складових національно-патріотичного виховання; формування активної громадянської позиції, утвердження національної ідентичності громадян на основі духовних цінностей Українського народу. Розвиток духовності і моральності у суспільстві визначаються як одна з актуальних потреб у сфері національно-патріотичного виховання; а впровадження навчальних дисциплін духовно-морального спрямування як основи формування особистості та підґрунтя для національно-патріотичного виховання зазначено як один з основних напрямів досягнення мети Стратегії.
Курси духовно-морального спрямування є дисциплінами світоглядного, культурного та освітньо - виховного спрямування. Вони не є вченням віри, не включають релігійних обрядів, не ставлять за мету залучення до певної конфесії.
Європейський Центр ім. Вергеланда разом із Радою
Європи розробив посібник «Дороговкази.
Політика і практика вивчення релігій і нерелігійних світоглядів в
інтеркультурній освіті», мета
якого – допомогти розробникам освітньої політики, школам, педагогічним
навчальним закладам, а також усім іншим учасниками освітнього процесу втілити
Рекомендації СМ/Rec(2008)12 Комітету Міністрів країн-членів Ради Європи з
релігій і нерелігійних переконань в інтеркультурній освіті в життя в конкретних
державних, регіональних та місцевих контекстах. Посібник
доступний за посиланням: https://scho
ols-for-democracy.org/biblioteka/posibnyky-rady-yevropy-z-prav-liudyny-ta-aktyv
noi-uchasti-dlia-molodi/dorogovkazi).
Етика як шкільний предмет у 5–6 класах сприяє усвідомленню учнем/ученицею
важливих аспектів людських взаємовідносин у родині, найближчому оточенні,
колективі, спільноті, у різних ситуаціях реального життя, дає можливість
зрозуміти суть і природу духовних цінностей, їх роль у здійсненні кожною
людиною морального вибору, розв’язанні життєвих проблем. Метою
навчання «Етики» як складника соціальної та здоров'язбережувальної
освітньої галузі є розвиток доброчесної, відповідальної та виваженої поведінки,
що відповідає моральним цінностям і орієнтирам особистості, формування в
учня/учениці навичок гармонійної соціальної і міжособистісної взаємодії та
спілкування, морального ставлення до інших. Викладання етики
забезпечуватимуть такі програми:
Етика. 5-6 класи для закладів
загальної середньої освіти (авт. Пометун О.І., Ремех Т.О., Кришмарел В.Ю.) Етика. 5-6 класи для закладів
загальної середньої освіти (авт. Ашортіа Є.Д., Бакка Т.В.,Желіба О.В., Козіна
Л.Є., Мелещенко Т.В., Щупак І.Я.) |
|
Курс морального спрямування “Вчимося жити разом. 5-6 класи” середньої
освіти забезпечуватиме програма за редакцією (авт. Воронцова Т.В.,
Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.)
Курс «Культура добросусідства» для 5–6 класів є складником
наскрізного курсу «Культура добросусідства», програми якого розроблені для
різних ланок освіти – від дошкілля до освіти дорослих. Він спрямований на
розвиток освіти впродовж життя, демократизацію освітнього середовища, підтримку
міжкультурної і миротворчої освіти та широкої соціальної інклюзії в Україні (автори –
укладачі програми Араджионі М.А., Козорог О.Г., Лебідь Н.К., Потапова В.І.,
Унгурян І.К.)”
У 5 класі вивчатиметься предмет «Етика» (Модельна навчальна
програма
ДУХОВНІСТЬ І МОРАЛЬ В
ЖИТТІ ЛЮДИНИ І СУСПІЛЬСТВА (Автори: Жуковський В.
М.,Сіданіч І. Л., Грищук Д. Г.,
Губеня
І. І., Лахман Н.М.)
Немає коментарів:
Дописати коментар