Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як вчили вчора, ми
крадемо у наших дітей завтрашній
день . Джон Дьюї
Як зробити так, щоб
уроки зарубіжної літератури були цікавими і легкими для дітей покоління « Z»,яким
має бути сучасний урок, що таке «тексти нової природи» ,їх особливості і
використання на різних етапах уроку - коло питань методичного кластеру для
вчителів зарубіжної літератури з проблеми: «Сучасні європейські технології освіти у викладанні зарубіжної літератури».
З УЧНЯМИ «НОВОЇ
ГРАМОТНОСТІ» -
«ТЕКСТИ НОВОЇ ПРИРОДИ»
А що Ви знаєте
про» тексти нової природи»?Спробуйте оцінити свої знання з даної проблеми за
допомогою запропонованих тестових завдань:
а)
соціальні мережі, електронні тексти з гіперпосиланнями, тексти, які містять у
собі аудіовізуальні фрагменти, інфографіку ;
б) тексти творів,
які вивчаються вперше;
в) лінійні
друковані тексти.
2.Хто такі «цифрові
аборигени»:
а) ті,що вміють
добре рахувати;
б)ті,
хто народився і виріс в оточенні комп’ютерів;
в) ті, хто не
володіє комп’ютерними
технологіями.
3.Правильно вказано
на особливість текстів «нової природи» у рядку: (2 від.)
а) лінійні
друковані тексти;
б)
розвиток форм зворотнього зв’язку;
в)
відмова від лінійності в побудові і сприйнятті тексту.
4.Плейкаст – це:
а)
різновид електронної тематичної листівки з аудіо-, відео- та візуальними
ефектами;
б) книжка або папка
будь – якої форми і з будь – якої теми, із вкладеними в неї в оригінальний спосіб різноманітними міні –
книжками, малюнками…;
в)фотографія чи
картина, на якій розміщено художній текст.
5.Віршокартинка –
це:
а) методологія
презентації коротких доповідей;
б)фотографія
чи картина, на якій розміщено художній текст;
в) різновид
електронної тематичної листівки з аудіо-, відео- та візуальними ефектами;
6.Хмарка слів – це:
а)
візуальна інформація і смислове навантаження – сам текст;
б) різновид електронної тематичної листівки з
аудіо-, відео- та візуальними ефектами;
в) фотографія чи
картина, на якій розміщено художній текст;
Під час проведення методичного кластера вчителі
зарубіжної літератури ознайомились з досвідом роботи Ничипорук Людмили
Євгенівни з даного питання і спробували самостійно створювати «тексти нової природи».
Рекомендації:1.Опрацюватистаттю А.-М.І.Богосвятської
«Практика роботи з текстами» нової природи» на уроках літератури», ж-л
«Зарубіжна література в школах України», №6, 2018 рік.
Немає коментарів:
Дописати коментар