пʼятниця, 22 лютого 2019 р.





Коучинг "Ноосферна педагогіка як засіб формування вчителя Нової української школи"(для заступників директорів з методичної роботи, ІІ частина).
Нові емоції, враження і захоплення супроводжували тренінг.
     Учасники навчились складати образони до уроку.
Образон – це опорний образ, наповнений вичерпною інформацією у алгоритмічному порядку (за Н.В.Масловою ). 
Образон допомагає відобразити одночасно і образ, і смисл навчальної інформації, а його багатозначність дозволяє учню варіювати ним у різноманітних ситуаціях на основі особистого досвіду.
Робота з образонами – основа біоадекватного методу, який передбачає систему обов’язкових творчих завдань.
Пропоную спробувати кожному, хто зацікавився методикою ноосферного уроку, створити свій перший образон.
Алгоритм створення образону.
2. Сформулюйте основну ідею навчальної теми.
3. Визначте структурні блоки матеріалу теми та їх співпідпорядкованість.
4. За допомогою асоціацій знайдіть природний, історико-культурний, побутовий, казковий, фантазійний або технічний (рідше) образ, що відповідає навчальній темі: її ідеї, структурі, композиції.
5. Намалюйте, склейте з паперу, зліпіть (із пластиліну, тіста, глини), зшийте з підручних матеріалів знайдений вами образ.
6. Нанесіть навчальну інформацію на ті або інші частини образону.
Ваша вчительська фантазія допоможе зробити образони яскравими, такими, що запам’ятовуються.
На допомогу прийде алгоритм створення опорного навчального тексту в зоні комфортного мислення:
Учитель пропонує учням:
1) зручно сісти за партою та розслабити м’язи;
2) уявити місце комфортного мислення (місце спокою) та зануритись у відчуття, які пропонує образ;
3)пропонує подумки уявити природний опорний образ теми, що вивчається, дозволяючи учням самостійно моделювати його форму, колір, смак, запах, динаміку, інші характеристики;
4) подумки розташувати навчальну інформацію на образі у відповідності з його структурою;
5) повторити розташовану на структурних частинах образу інформацію в узагальненому вигляді;
6) відіслати подяку та любов створеному в уяві учня образу з нанесеною на нього навчальною інформацією (персональному навчальному образону);
7) подумки повернутися у місце комфортного мислення (спокою) та подякувати всім образам;
Подібна мандрівка у власний внутрішній світ, стан мріяння стає найбільш приємним і улюбленим етапом уроку для учня, адже в цей момент з ним говорять однією мовою з його природою.

Учасники тренінгу навчились аналізувати ноосферний урок. Кулянда О.С. , заступник директора з методичної роботи ТЗОШ №4 поділилась враженнями від відвіданого біоадекватного уроку з української літератури Ковальчук Л.В.,вчителя ТЗОШ №19 «Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова у творі  Е. Андієвської « Казка про яян».

Ноосферну  педагогіку – Новій українській школі!

Немає коментарів:

Дописати коментар