вівторок, 2 жовтня 2018 р.

Студія


               Студія        «Духовне джерело»
                                          
«Місія вчителя основ християнської етики в Новій українській школі»
          Владико!
Ти зробив мене вчителем дітей і вклав у мене
“Скале”, що від землі до Небес.
Дай же мені мудрість, щоб настанови мої осявали їхні серця й душі.
Дай мені повну чашу любові, щоб поливати нею дітей рясно й невпинно…
                                                                             Шалва Амонашвілі
                 Ніхто не стане перечити, що бути вчителем – справжнє мистецтво. А бути вчителем основ  християнської етики – мистецтво у стократ.
                   Виходячи із завдань, цей навчальний предмет мав би стати одним з найголовніших у системі шкільних предметів. Він формує душу дитини, її внутрішній світ, допомагає дитині стати Людиною.
                  Яким має бути вчитель основ християнської етики у Новій українській школі – головне питання сьогодення. Саме це стало темою для розмови на засіданні студії «Духовне джерело». Учителі обговорили ряд дискусійних питань:
-         Що ми можемо зробити для наших учнів?
-         Як налагодити співпрацю з батьками?
-         Роль інтегрованих уроків з основ християнської етики.
-         Гуманна педагогіка – основа викладання предмета.
Ці питання
Заняття проходило у формі майстер – класу. Ряд запропонованих завдань спонукав учасників задуматись над педагогікою серця. Ми збудували храм душі і запросили туди усіх учасників освітнього процесу.


Учасники майстер – класу познайомились з методичними рекомендаціями до викладання предмета.

Методичні рекомендації щодо викладання предметів духовно – морального спрямування (витяги)                                              
 1. Відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою і вивченням етики чи курсів духовно-морального спрямування (додаток 13 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.04.2012 р. № 409 в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29.05. 2014 № 664) у 2018 -2019 навчальному році в 5-6 класах продовжується вивчення предмета «Етика» або курсів духовно-морального спрямування.  Для шкіл, що користуються іншими Типовими планами, ці курси можуть вивчатись за рахунок варіативної складової.
2.Викладання основ християнської етики та інших предметів духовно-морального спрямування в закладах загальної середньої освіти  відбувається за умови письмової згоди батьків та за наявності  підготовленого вчителя.  При цьому ці заняття повинні бути в розкладі першим або останнім уроком.
3.Зміст курсів духовно-морального спрямування не передбачає катехізацію, неприпустимим є також нав’язування учителем дітям власних поглядів у ставленні до тих чи інших Церков, примусу дітей до молитви під час уроків, відвідування церковних служб тощо.
4. Предмети духовно-морального спрямування  слід викладати  в тісній співпраці з батьками, інформувати батьківську громадськість про особливості християнської етики, давати їм  можливість  відвідувати уроки і позакласні заходи з предмета.   
  5. При організації освітнього процесу закладам загальної середньої освіти дозволено використовувати лише навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки.
    6. Здійснювати духовно-моральне виховання учнів перших класів в контексті реалізації реформи Нової української школи  через інтеграцію духовно-морального виховання з іншими предметами, а також у процесі реалізації виховної роботи, ранкових зустрічей, годин групового спілкування тощо.
7.Згідно з Інструкцією з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів (наказ Міносвіти і науки  №240 від 23.06.2000 р.) календарне планування навчального матеріалу здійснюється учителем безпосередньо в навчальних програмах. Можна користуватись також окремими брошурами, зробленими на основі навчальних програм. На основі календарних планів вчителі розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно. Поурочними  планами  для вчителів можуть слугувати також методичні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України.   Під час розроблення календарних планів вчитель може на власний розсуд використовувати резервні години – планувати проведення   практичних, контрольних  робіт, семінарів, засідань  круглих столів тощо.
8.Учнівські зошити переглядаються учителем один раз на семестр і   бал за ведення зошита може (за бажанням вчителя) виставлятись в журнал.


Немає коментарів:

Дописати коментар