«Місія вчителя основ
християнської етики в Новій українській школі»
Владико!
Ти зробив мене вчителем дітей і вклав у мене
“Скале”, що від землі до Небес.
Дай же мені мудрість, щоб настанови мої осявали їхні серця й душі.
Дай мені повну чашу любові, щоб поливати нею дітей рясно й невпинно…
Шалва Амонашвілі
Ніхто не стане перечити, що бути вчителем –
справжнє мистецтво. А бути вчителем основ
християнської етики – мистецтво у стократ.
Виходячи із завдань, цей
навчальний предмет мав би стати одним з найголовніших у системі шкільних
предметів. Він формує душу дитини, її внутрішній світ, допомагає дитині стати
Людиною.
Яким має бути вчитель основ християнської етики у Новій українській
школі – головне питання сьогодення. Саме це стало темою для розмови на
засіданні студії «Духовне джерело». Учителі обговорили ряд дискусійних питань:
-
Що ми можемо зробити для наших учнів?
-
Як налагодити співпрацю з батьками?
-
Роль інтегрованих уроків з основ християнської етики.
-
Гуманна педагогіка – основа викладання предмета.
Ці питання
Заняття проходило
у формі майстер – класу. Ряд запропонованих завдань спонукав учасників
задуматись над педагогікою серця. Ми збудували храм душі і запросили туди усіх
учасників освітнього процесу.
Методичні рекомендації щодо
викладання предметів духовно – морального спрямування (витяги)
1. Відповідно до
Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням
українською мовою і вивченням етики чи курсів духовно-морального спрямування
(додаток 13 до наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від
03.04.2012 р. № 409 в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від
29.05. 2014 № 664) у 2018 -2019 навчальному
році в 5-6 класах продовжується вивчення предмета «Етика» або курсів
духовно-морального спрямування. Для шкіл, що користуються іншими Типовими
планами, ці курси можуть вивчатись за рахунок варіативної складової.
2.Викладання основ християнської
етики та інших предметів духовно-морального спрямування в закладах загальної
середньої освіти відбувається за умови письмової згоди
батьків та за наявності підготовленого вчителя. При цьому ці
заняття повинні бути в розкладі першим або останнім уроком.
3.Зміст курсів духовно-морального
спрямування не передбачає катехізацію,
неприпустимим є також нав’язування учителем дітям власних поглядів у ставленні
до тих чи інших Церков, примусу дітей до молитви під час уроків, відвідування
церковних служб тощо.
4. Предмети
духовно-морального спрямування слід викладати в тісній співпраці з батьками, інформувати
батьківську громадськість про особливості християнської етики, давати їм можливість відвідувати уроки і
позакласні заходи з предмета.
5. При організації освітнього процесу
закладам загальної середньої освіти дозволено використовувати лише навчальні
програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки.
6. Здійснювати духовно-моральне виховання
учнів перших класів в контексті
реалізації реформи Нової української школи
через інтеграцію духовно-морального виховання з іншими предметами, а
також у процесі реалізації виховної роботи, ранкових зустрічей, годин групового
спілкування тощо.
7.Згідно з Інструкцією з ведення
ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах І-ІІІ ступенів
(наказ Міносвіти і науки №240 від
23.06.2000 р.) календарне планування навчального матеріалу здійснюється
учителем безпосередньо в навчальних програмах. Можна користуватись також окремими брошурами, зробленими на
основі навчальних програм. На основі календарних планів вчителі розробляють
поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно.
Поурочними планами для вчителів можуть слугувати також методичні
посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України. Під
час розроблення календарних планів вчитель може на власний розсуд
використовувати резервні години – планувати проведення практичних,
контрольних робіт, семінарів, засідань круглих столів тощо.
8.Учнівські зошити переглядаються учителем один раз на семестр
і бал за ведення зошита може (за бажанням вчителя) виставлятись в
журнал.
Немає коментарів:
Дописати коментар