середу, 7 грудня 2016 р.

З досвіду роботи



  Анотація на досвід роботи Гордій Наталії Володимирівни,            
                 вчительки ТЗОШ №16 імені Левицького
 І.Актуальність.
           У роботі Гордій Наталії Володимирівни  узагальнено матеріали з теми:
«Формування національної самоідентифікації школярів на уроках зарубіжної
літератури шляхом використання елементів музейної педагогіки».
У сучасних умовах реформування української освітньої системи постає питання щодо нових підходів до організації і змісту навчально-виховної діяльності. Важливе місце серед них посідає один із перспективних напрямів сучасної педагогіки – музейна педагогіка, що вирішує проблеми формування особистості, а саме: залучення учнівської молоді до дослідницької діяльності засобами музейної експозиції з використанням інформаційних технологій, розвиток їхніх дослідницьких умінь і творчих здібностей, вироблення здатності до самостійних суджень і оцінок, навичок критичного мислення.
ІІ. Новизна.
              Гордій Наталія Володимирівна активно запроваджує і поповнює скарбницю музейної педагогіки власними формами і методами, використовуючи нетрадиційні підходи у проведенні уроків зарубіжної літератури з використанням комп’ютерних та мультимедійних презентацій, відеоматеріалів, що створює умови для високоякісного засвоєння навчального матеріалу, підвищення пізнавального інтересу учнів, реалізації індивідуального та диференційованого підходів на уроках, розвитку інтелектуальних, творчих здібностей учнів, виховання гармонійної особистості, підготовки учнів до життя у розвиненому інформаційному середовищі.
ІІІ. Результативність.
            Учитель має велику добірку віртуальних екскурсій музеями України та світу. Разом з учнями побувала у Будапешті та Відні. Гордій Н.В. є автором добірки літературних та фотоквестів із зарубіжної літератури,які апробовано під час міської декади зарубіжної літератури учнів міста та у ТЗОШ І–ІІІ ступенів № 16.    
             Основним результатом запровадження досвіду є залучення учнів до систематичної творчої, пошукової позакласної роботи з предмета . Учні Наталії Володимирівни є переможцями і призерами  різноманітних предметних конкурсів.
           Гордій Н.В. був створений перший у Тернополі кафедральний блог учителів зарубіжної літератури як засіб популяризації власної діяльності, зацікавлення учнів у зручній для них формі вивченням предмету та змістовного проведення дозвілля.
На базі ТЗОШ  І-ІІІ ступенів №16 імені Володимира Левицького  проведений семінар «Інноваційні форми роботи на уроках зарубіжної літератури як компонент сучасної філологічної освіти».
 ІV. Перспективність.
Музейна педагогіка активно сприяє процесу виховання особистості, формуванню нового способу мислення, відходу від авторитарних принципів та підвищенню мотивації до навчальної діяльності, що відповідає сучасним тенденціям особистісно орієнтованої освіти. 


 

                                                                 Подорожуючи навчаємось…

Сповідуючи ідеї американського психолога Дж. Сантаяна ,вчитель зарубіжної літератури Тернопільської загальноосвітньої школи №16 ім. В.Левицького  Гордій Наталя Володимирівна переконана: «Ногами людина має вростати в землю своєї батьківщини, але її очі нехай оглядають весь світ». Улюблені уроки – віртуальні екскурсії музеями світу.
                                                   Спогади  вчительки…                                                                                              
З  групою учнів 5 і 8 класу я побувала у Будапешті та Відні. Поїздка справила незабутнє враження.  У Будапешті ми відшукали і  відвідали кондитерську Ruszwurm (Русвурм), у яку інколи заходила сама імператриця Елізабет (Сісі), часто тут бував Ференц Ліст – великий угорський композитор. Походили розкішними коридорами, посиділи у старовинних кріслах Будапештської опери, де в лютому 1904 року дебютував зі своєю симфонічною поемою «Сатурналії» Імре Кальман.        

                          
Побували у знаменитому парку пародії, де встановле-но пам’ятник Фридешу Карітні, найпопулярнішому угорському письменнику перших десятиліть ХХ сто-ліття. Незабутні враження залишив Рибацький бастіон – найвища точка Угорщини. І там, де читав свою знамениту «Національну пісню» Шандор Петефі, виступали Янош Арань, Колтоланні, Михай Танчич, Ліст, Кальман, Рільке, Міцкевич  ми виконали Гімн України. Відвідувачі кафе, що знаходилося поряд, аплодувавли дітям стоячи, дехто плакав. У Сеченівських купальнях малі екскурсанти відшукали безліч меморіальних дошок (у різний час там приймали  ванни і  лікувалися Хемінгуей, Конан Дойль, Агата Крісті, Шандор Петефі, Кафка та інші).
            

Відень зачарував усіх відразу і назавжди. Ми віднайшли кав’ярню, де полюбляв пити каву Хемінгуей, і покуштували його улюблені смаколики – зацукровані фіалки.
Знайшли будинок, де винаймав квартиру А. Конан Дойль, коли приїхав з дружиною і маленькою донькою навчатися офтальмології у медичний університет, скверик і знамениту лавку, де любила відпочивати Агата Крісті.                                                                           






Немає коментарів:

Дописати коментар