ПРОФЕСІЙНЕ ПОРТФОЛІО:
СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА
Немає людей, більш допитливих,невагомих,
більш одержимих думками про творчість, як учителі.
В.
Сухомлинський
Основна мета портфоліо:
- проаналізувати і представити значимі результати;
- забезпечити моніторинг рівня зростання особистості;
- сприяти формуванню навичок рефлексії.
Функції портфоліо:
- діагностична – фіксує зміни і ріст професійної майстерності за певний
проміжок часу;
- мотиваційна –
заохочує до ефективної роботи;
-
змістова – розкриває весь спектр виконуваних робіт;
- розвивальна –
забезпечує безперервність процесу зростання;
- цілепокладання –
підтримує мету самовдосконалення;
- рейтингова –
демонструє діапазон професійних компетентностей;
- моделююча –
відображає динаміку розвитку; показує результати самореалізації; демонструє
стиль викладання; допомагає проводити рефлексію, планувати діяльність;
- стимулююча
– ситуації змагання, рейтингу;
- накопичувальна – збір та обробка
інформації.
Вимоги до оформлення портфоліо і принципи роботи:
1. Системність і
регулятивність самомоніторингу.
2. Достовірність.
3. Об'єктивність.
4. Націленість автора
на самовдосконалення.
5. Структуризація матеріалів, логічність і лаконічність усіх
письмових пояснень.
6. Акуратність і
естетичність оформлення.
7. Цілісність,
тематична завершеність представлених матеріалів.
8. Наочність
результатів роботи.
Види портфоліо
За функціональністю матеріалів:
- робоче портфоліо;
- вибіркове портфоліо
За приналежністю до суб’єкта:
1)
колективне портфоліо:
- портфоліо навчального закладу;
- портфоліо методичного об’єднання;
- портфоліо класу (групи) та ін.
2) індивідуальне портфоліо:
- професійне портфоліо педагога;
- портфоліо учня (вихованця);
- портфоліо учасника конкурсу та ін.
- електронне портфоліо (Е-портфоліо);
- веб-портфоліо;
- паспорт компетенцій і кваліфікацій;
- європейське мовне
портфоліо (єдиний європейський зразок, прийнятий радою Європи).
Класична
структура портфоліо
Аналіз існуючих у літературі поглядів на структуру
портфоліо вчителя доводить, що сьогодні найбільш поширеною в педагогічній практиці
є приблизно така побудова:
1. Титульний аркуш.
3. Творча візитка автора.
4. Стисла трудова біографія.
5. Педагогічне кредо.
6. Тема портфоліо.
7. Мета ведення портфоліо.
8. Мета й основні завдання професійної діяльності автора на
конкретний період.
9. Авторські документи та матеріали з досвіду роботи.
10. Рефлексивні записки з аналізом процесу індивідуального або
колективного розвитку, творчої активності і найраціональніших форм роботи,
засобів досягнення поставленої мети.
Немає коментарів:
Дописати коментар