понеділок, 16 березня 2020 р.

Пленерні уроки






                  У майстерні авторських ініціатив
                      вчителя зарубіжної літератури

           У Концепції Нової української школи  поставлено завдання створити окремі приміщення з відкритим освітнім простором, що дозволить розши-рити поле діяльності за межі класу. Такими стали пленерні уроки.
            Гостем майстерні була  А.-М.Богосвятська, кандидат філологічних наук, доцент, завідувачка  кафедри гуманітарної освіти ЛОЛІППО, яка розповіла про роль пленерних уроків у сучасній школі та поділилась досвідом їх проведення.
           Пленерний урок – це урок просто неба. На таких уроках учні на власні очі можуть побачити те, що вчать. Вони контролюють процес навчання, бачать зв’язок між навчальним матеріалом і реальним світом, власним досвідом. Спостерігаючи за природою, діти одночасно пізнають себе і світ, а також творять себе.
          Пленерний урок забезпечує роботу почуттів, активізацію творчої уяви та розвиток образно-асоціативного мислення дитини. Вони націлені на двопівкульне сприйняття інформації – логічне й образне.
          Василь Олександрович Сухомлинський приділяв велике значення саме урокам розвитку мислення на природі. Педагог писав: «…шкільне навчання має один дуже серйозний недолік, а саме: з тієї хвилини, як дитина сіла за парту, ми класними стінами, дошкою, книгою, зошитом відгороджуємо її від того середовища, у якому відкрилось її перше джерело живої думки і живого слова, - від природи, від лісу і саду, від тихої діброви і зеленого лугу, від синього неба і вогняної квітки соняшника, від дзвінкого дзвіночка жайворонка і дзюрчання перших весняних струмочків…»
          На таких уроках учні можуть не лише побачити те, що вони вчать, а й доторкнутися, роздивитися. Тому вони набагато краще засвоюють навчальний матеріал. Діти дивуються, захоплюються природою, у них з’являється безліч питань – це допомагає розвивати мовлення і мислення. Під час уроків на природі мовлення дітей стає більш емоційним, яскравішим, виразнішим, учні вчаться мислити, розмірковувати та доходити висновків. Так щодо психофізіологічних особливостей сприйняття, мислення та розумової праці дітей В. Сухомлинський зауважує: «Дитина мислить… Це означає, що відповідна група нейронів кори півкуль її мозку сприймає образи (картини, предмети, явища, слова) навколишнього світу і через найтонші нервові клітини – як через канали зв’язку – ідуть сигнали. Нейрони «обробляють» цю інформацію, систематизують її, групують, зіставляють, порівнюють, а нова інформація в цей час надходить, її потрібно знову і знову сприймати, «обробляти».
            Пленерний урок дозволяє дотримуватись принципів  сучасного уроку: екологізація (інформація для всіх каналів сприйняття), гармонізація навчання, гуманізація, особистісно-орієнтоване навчання, випереджувальний розвиток, простота пізнання, потенційна інтелектуальна безпека, системність, креативність, інноваційність.
Тому уроки просто неба – потреба часу!
        



Немає коментарів:

Дописати коментар