Теоретико-методологічні основи викладання зарубіжної літератури за
науково-педагогічним проєктом «Інтелект України»
Функціонує в Україні з 2008 р. Реалізується в дошкільних групах, початковій, базовій і профільній школах усіх регіонів України.
Науково-педагогічний проєкт «Інтелект України» працює в межах нормативно-правової бази України, згідно з чинним законодавством. Учні проєктних класів навчаються за спеціально розробленими навчальними планами. Навчальні програми та інші навчальні матеріали мають необхідні грифи Міністерства освіти і науки України.
Навчальна
програма «Зарубіжна література» для
закладів загальної середньої освіти, що працюють за науково-педагогічним
проєктом «Інтелект України», укладена відповідно до вимог Державного стандарту
базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 30.09.2020 № 898. З урахуванням Концепції Нової української
школи (розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р
«Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування
загальної середньої освіти “Нова українська школa” на період до 2029 року») під
час вивчення художніх творів у Програмі передбачене формування життєвих
компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в житті, урахування
здібностей і можливостей кожного учня/учениці.
Програма
визначає орієнтовну послідовність досягнення учнями очікуваних результатів,
обов’язкові змістові блоки предмета «Зарубіжна література» та рекомендовані види навчальної діяльності учнів.
Мета
Програми реалізується через такі завдання:
прилучення
добувачів освіти до осмисленого читання;
формування моральних якостей учнів засобами літератури;
розуміння значення української мови та іноземних мов в опануванні здобутків
світової культури;
виховання поваги до інших мов і світових культур, національної своєрідності
кожної літератури;
закладання основ аналізу художнього твору, встановлення авторської концепції,
обумовленої епохою, життєвими та мистецькими віхами в долі письменника;
формування
уявлення про оригінал і художній переклад, набування вмінь та навичок порівнювати художні твори в оригіналах і перекладах (за умови
володіння учнями іноземними мовами) тощо.
збереження «індивідуального національного обличчя» з метою плекання та формування в учнів кращих позитивних рис національного характеру;
активне творення й формування духовно-практичної сфери менталітету як уміння застосовувати в життєвих (мовленнєвих) ситуаціях нестандартного мислення, лідерських якостей, толерантного ставлення до інших;
культивування здорового оптимізму, позитивного мислення учнів для подальшої налаштованості на осмислення моральних і культурних цінностей, що мотивовані повагою до оточення та відповідальністю за власні вчинки й дії.
Учителька
ТЗОШ №4 Стрижакова Ольга поділилась враженнями від роботи у проекті «Інтелект
України». Наголосила на позитивних сторонах проекту і висловила свої побажання
щодо удосконалення його.
Рекомендації
вебінару:
-
створити робочу групу зі складу вчителів, які читають
зарубіжну літературу у класах – інтелектах;
-
систематично здійснювати моніторинг знань дітей, які
навчаються в проекті;
-
здійснювати методичний супровід педагогів, які працюють в
«Інтелекті України».
Презентація ТУТ:
Немає коментарів:
Дописати коментар