УВАГА!!!
Методичні
рекомендації про викладання зарубіжної літератури у 2020/2021 навчальному році
У 2020/2021 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в5 – 9 класах здійснюватиметься за навчальною програмою зі змінами,затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804;
у 10-11 класах – за
навчальними програмами (рівень стандарту тапрофільний рівень), що затверджені
наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.
Звертаємо увагу, що основою для календарно-тематичного планування уроків зарубіжної літератури є чинні навчальні програми. Учитель має право самостійно розподіляти години на текстуальне вивчення творів, розвиток мовлення, позакласне читання, ураховуючи визначену кількість годин на опрацювання конкретного розділу. Він має змогу вільно і творчо підійти до організації навчальної діяльності на уроках зарубіжної літератури з урахуванням конкретних умов викладання, читацьких інтересів учнів.
Викладання зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти здійснюють українською мовою.
Обов’язкова кількість
видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи |
|
5 |
|
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
|
9 |
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Семестри |
І |
|
ІІ |
І |
|
ІІ |
І |
|
ІІ |
І |
ІІ |
І |
|
ІІ |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Контрольні роботи у формі: |
2 |
|
3 |
3 |
|
3 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3 |
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
контрольного класного |
- |
|
1 |
1 |
|
1 |
1 |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
|
1 |
||||||||||||
твору; |
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
||||||||||||||||
(тестів, відповідей на |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
запитання) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Уроки розвитку мовлення* |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||||||||
(у+п) |
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Уроки позакласного читання |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
Обов’язкова кількість
видів контролю із зарубіжної літератури в 10-11 класах
Семестри |
І |
ІІ |
І |
ІІ |
|
|
|
|
|
|
|
Рівні |
стандарту |
профільний |
|||
|
|
|
|
|
|
Контрольні роботи у формі: |
2 |
2 |
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
контрольного класного |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
твору*; |
|||||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
виконання інших |
1 |
1 |
3 |
3 |
|
завдань (тестів, |
|||||
|
|
|
|
||
відповідей на запитання) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 (1у+1п; у |
2 (1у+1п; у |
|
|
|
|
межах |
межах |
3 |
3 |
|
Уроки розвитку мовлення** |
текстуально |
текстуально |
(1у+2п) |
(2у+1п) |
|
|
го |
го |
|||
|
вивчення) |
вивчення) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Уроки позакласного |
1 |
1 |
2 |
2 |
|
читання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
У 8 – 9 класах з поглибленим вивченням зарубіжної літератури пропорційно збільшується кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення (на розсуд учителя визначається кількість і види контрольних робіт).
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового. Умовне позначення в таблиці – (у + п).
Під час оцінювання зошита із зарубіжної літератури слід ураховувати наявність різних видів робіт; грамотність (якість виконання робіт); охайність; уміння правильно оформлювати роботи (дотримання вимог до оформлення орфографічного режиму).
Оцінку за ведення зошита із зарубіжної літератури виставляють у кожному класі окремою колонкою в журналі раз на місяць і враховують як поточну до найближчої тематичної.
У разі відсутності учня на уроках протягом місяця рекомендуємо в колонці за ведення зошита зазначати н/о (нема оцінки).
Оцінка за контрольний твір із зарубіжної літератури є середнім арифметичним за зміст і грамотність, яку виставляють у колонці з датою написання роботи, надпис у журнальній колонці «Твір» не роблять.
Орієнтовний обсяг
письмового твору, складеного учнем/ученицею
Клас |
Кількість |
|
сторінок |
|
|
5-Й |
0,5–1,0 |
|
|
6-Й |
1,0–1,5 |
|
|
7-Й |
1,5–2,0 |
|
|
8-Й |
2,0–2,5 |
|
|
9-Й |
2,5–3,0 |
|
|
Орієнтовний обсяг
письмового твору(рівень стандарту)
Клас |
Кількість сторінок |
|
||
|
|
|
||
10-й |
3,0–3,5 |
|
||
|
|
|
||
11-й |
3,0–3,5 |
|
||
|
|
|
||
Орієнтовний обсяг
письмового твору |
||||
|
(профільний рівень) |
|||
Клас |
Кількість сторінок |
|
||
|
|
|
||
10-й |
3,0–3,5 |
|
||
|
|
|
||
11-й |
3,5–4,5 |
|
||
|
|
|
||
Оцінку за читання напам’ять творів із зарубіжної літератури виставляють у колонку без дати з надписом «Напам’ять».
Навчальна та методична література з української літератури, рекомендована МОН, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки, що розміщений на офіційному сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (https://imzo.gov.ua/pidruchniki/pereliki)
Немає коментарів:
Дописати коментар