четвер, 2 березня 2017 р.



Урок № 2
Астрід Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв. Перемога добра над злом.
Мета: ознайомити учнів із новими розділами твору, допомогти зрозуміти характери персонажів, вдосконалювати навички аналізу тексту; розвивати образне мислення, творчу уяву, формувати навички виразного читання; виховувати моральні цінності.
Обладнання: портрет Астрід Ліндгрен, ілюстрації до твору «Міо, мій Міо»,  уривки кінофільму (Швеція, 1987), картки із завданнями.

Хід уроку
І. Організаційний момент
        1.Перевірка готовності класу до уроку, психологічне налаштування на роботу.
Подаруйте на початку уроку одне одному усмішку. Коли бачиш усміхнене обличчя, стає тепліше на душі, поліпшується настрій. Але, буває, самої посмішки замало. Бракує слів щирого вітання.
Доброго ранку!травам росистим!
Доброго ранку!квітам барвистим!
Доброго ранку!сонечку ясному, людям усім і всьому прекрасному!
Доброго ранку, сонце і вітер!
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, плането Земля!
А тепер і до роботи братись пора!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
        1. Літературна гра «Пригадай слова»
Астрід Ліндгрен – відома … письменниця. (шведська)
Найчастіше героями її творів були … (діти)
Найвідоміші твори письменниці – … та … (Пеппі Довгапанчоха, Карлсон)
Повість про пригоди хлопчика в Країні Далекій називається … (Міо, мій Міо)
Головного героя звали … (Міо)
Він потрапив до казкової країни за допомогою … (джина)
Кращого друга головного героя в Країні далекій звали – … (Юм-Юм)
Міо повинен був боротися із лицарем … (Като)
Вчитель
        Хто з нас не мріяв опинися у казковій країні, стати лицарем чи прекрасною принцесою, на власні очі побачити дива та чари? От і маленький хлопчик із цілком реального міста Стокгольм одного вечора потрапляє до Країни Далекої, у якій знаходить нову родину, друзів та, як справжній лицар, змагається із силами зла. Письменниця майстерно малює казковий світ, де на допомогу головному герою спішать не лише люди, а й фантастичні предмети: золоте яблуко, кінь, що вміє літати, невидимий плащ та багато інших.
2. Установіть послідовність подій у творі.
Картки із завданнями заздалегідь готуються вчителем.
1
Юм-Юм – новий друг Міо
А
2
«Місія» Міо
Б
3
Зустріч з джином
В
4
Подорож до Країни Чуженецької
Г
5
Зник Бу Вільгельм Ульсон
Д
6
Тато-король
Е
7
Боротьба з лицарем Като
Є







III. Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя
У повісті Астрід Ліндгрен перед нами відкривається цілком фантастичний світ, чарівний, населений дивними істотами та предметами. Казкові діти, з якими ми познайомилися повинні виконати зовсім недитяче завдання – боротися із злим лицарем Като. Тому сьогодні ми з вами вирушаємо їм на допомогу до Країни Далекої.
IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
        1. Малюнковий диктант
Вчитель демонструє  ілюстрацію, діти переказують епізод, зображений на малюнку.


                                      
                          
       
2. Бесіда
à         Розкажіть про життя Буссе з названими батьками.
à         Чим вразила хлопчика Країна Далека?
à         Як тато-король ставиться до Міо? Чому саме у Країні Далекій Міо почувається щасливим?
à         Яке передчуття переслідувало хлопця поки він насолоджувався життям в казковій країні?
à         Як хлопчик дізнається про лицаря Като? Чому бабуся Нонно дала Міо червоного плаща, а Юм-Юму – блакитного? Що, на вашу думку, символізують ці кольори?
à         Куди вирушив Міо зі своїм другом Юм-Юмом?
à         Яким був шлях Міо та Юм-Юма через Мертвий Ліс? Назвіть чарівних помічників, завдяки яким хлопчики змогли врятуватися від переслідувачів.
à         У яких ситуаціях Міо відчуває страх і відчай. Чи свідчить це про його боягузтво? Як би ви себе почували, якби подорожували разом з Міо?
à         Якою бачить Міо Країну Чужинецьку? Порівняйте її з Країною Далекою.
à         Хто правив у Країні Чужинецькій? Яким був її володар?
à         Як би ви допомогли Міо та Юм-Юму в поході проти Като, якби мали таку можливість?
3. Чарівний капелюх
Вчитель дістає з капелюха предмети чи малюнки, на яких вони зображені. Завдання: розповісти, що символізують ці предмети. Яку роль вони зіграли у житті героя?
                                 


 


        4. Гра «Впізнай героя»
«Який він був гарний, як мерехтіло золотом та діамантами його вбрання! З вигляду він був схожий на Бенкового тата, тільки вродливіший. Шкода, що тітка  не бачила його». (Король)
«То був хлопчик з таким самим каштановим чубом і з такими самими карими очима, як у Бенка». (Юм-Юм)
«…і ми на власні очі побачили, який він страшний. Ми дивилися на його жахливе обличчя, а він мовчки дивився на нас. І його зло лилося на нас, мов холодний струмінь, палило наші обличчя, мов пекучий вогонь, просякало крізь наші голови, крізь наші руки, ятрило нам очі, заповнювало легені, коли ми дихали».(Лицар Като)
«…назустріч мені кинувся білий кінь. Я зроду не бачив, щоб кінь так гарно біг. Його золота грива маяла на вітрі, а золоті копита блищали в сонячному промінні». (Міраміс)
5. Валеохвилинка
Вправа «Гребінець»
Розчесати волосся, проводячи по голові подушечками пальців.
        6. Робота з текстом
Знайдіть у тексті відповіді на питання
à         Де Міо та Юм-Юм знайшли Зброяра?
à         Що розповів хлопцям Зброяр про лицаря Като?
à         Як Зброяр застерігав Міо?
à         Що найбільше хвилювало Міо, коли він піднімався до замку Като?
à         Як саме Міо здобуває меча?
à         Як діти потрапляють до лицаря Като?
à         Якою була зустріч Міо і лицаря? Як лицар Като звертається до Міо?
à         Як діти врятувалися із замку лицаря?
7. Колективна робота
Вдома ви виписували цитати, які характеризують образ Міо. Користуючись роботою, виконаною вдома, спробуємо скласти схеми-характеристики до образів твору. 
гаряче, добре, любляче серце
не терпить несправедливості, відважний
 



думка про людей надає йому мужності
крикливі, постійно сердиті,жадібні
знаходить батьківську любов, дружбу
мрійливість, товариськість
почуття обов’язку, сміливість
 







постійно ображали Міо
не любили дитячого сміху, жорстокі
король Країни Далекої
довго шукав свого сина
байдужі до долі хлопчика
 








любить слухати як його син сміється в саду
щедрий і люблячий батько
любить природу і сад



викрадає дітей та перетворює на птахів
пер
володар Країни Чужинецької
 



порушує мирне життя чарівної країни
має кам’яне серце
символ загальнолюдського зла
 






8. Робота з таблицею.
Реальне
Фантастичне
Життя у тітки і дядька. Погане ставлення до хлопчика, самотність.
Потрапив у Країну Далеку, знайшов тата-короля.
Парк, хлопчик грається пляшками
з-під пива.
Трояндовий сад, колодязь, що шепоче казки.
Старий броварський кінь Калле-Джигун.
Кінь Міраміс, що вміє літати.
Жорстоке ставлення до хлопчика дітей з Упландської вулиці.
Добрі жителі Країни Далекої і лицар Като.
За словами тітки Едлі хлопець «блідий і хирлявий», ні на що не здатний
Давнє пророцтво про Міо, хлопчик перемагає сили зла.

VI. Закріплення знань, умінь, навичок.
1. Перегляд уривку фільму «Міо, мій Міо» (на вибір учителя)
Чи сподобався вам фільм?
Чи такими ви уявляли собі героїв твору?
Чи ви знали, що зйомки фільму схвалила сама Астрід Ліндгрен?
Порівняйте епізоди фільму з книгою. Що є спільного і відмінного?
Чому саме така назва твору?
        2. Літературний колаж
Учні демонструють власні роботи: обкладинку до твору «Міо, мій Міо», намальовану вдома.
Які кольори використано під час створення обкладинки? Чому?
Чому саме цей епізод зображено? Чому саме цих героїв намалювали?
3. Робота над пірамідальною радіограмою.
Спробуємо визначити головні моральні уроки повісті.
На які групи можна поділити героїв?
Які людські якості підносяться, а які засуджуються у творі?
Довідка.
Моральні цінності
Моральні цінності – моральні зразки, поняття, вимоги, приписи, що дають можливість людині оцінювати дійсність та орієнтуватися в ній. Моральні цінності втілюють у собі найрізноманітніші прояви добра.

Природа завжди служить добру


«Кам’яні» серця дорослих перетворюють дітей на самотніх «птахів»
Родинне тепло, любов батьків – найвища цінність
Зло найперше шкодить самій людині
Любов, дружба перемагають зло та ненависть
 










Отже, тема повісті – … (пригоди хлопчика Міо у фантастичній Країні Далекій).
Ідея – … (віра в перемогу справедливості, добра).
VII. Підсумки уроку.
1. Ігрові завдання
Діти отримують завдання по варіантах: 1 варіант – скласти сенкан до образу Міо, 2 варіант – написати, як склалося життя Міо у Країні Далекій після перемоги лицар Като, 3 варіант – розшифрувати кроссенс. 
Приклади:
1 варіант – Сенкан
Буссе
Сміливий, добрий
Мріє, бореться, радіє
Шукає своїх батьків
Міо
2 варіант – Життя Міо у Країні Далекій
«Бу Вільгельм Ульсон живе в Країні Далекій, і йому там добре у свого тата-короля..»  Тато часто водить його за руку та розповідає цікаві історії. Міо дуже любить слухати свого тата, адже теж хоче в майбутньому стати королем. А вечорами Міо разом із Юм-Юмом всідаються поміж трояндами та смакують млинці з варенням та молоком, які для них готує мати Юм-Юма. Вони часто граються у піжмурки серед кущів троянд з Мілімані, Нонно та іншими дітьми і багато сміються. А коли набридне, вирушають в мандри верхи на Мірамісі.
3 варіант – Кроссенс



1 – Астрід Емілія Ліндгрен
2 – Видатна шведська письменниця XX- XXI століття.
3 – Астрід Ліндгрен писала для дітей і про дітей, найвідоміші її твори: «Пеппі Довгапанчоха», «Карлсон, я кий живе на даху», створила понад сорок повістей.
4 –  «Міо, мій Міо» – повість з казковим сюжетом шведської письменниці Астрід Ліндгрен.
5 – Головний герой – Буссе – хлопчик, усиновлений тіткою Едлею і дядьком Сікстеном, які його не особливо люблять.
6  – Буссе за допомогою джина та золотого яблука потрапляє до казкової Країни Далекої. 
7 – Він дізнається, що його справжнє ім’я – Міо, а сам він, як син короля, є принцом Країни Далекої. Міо знайомиться з хлопчиком Юм-Юмом, батько дарує йому чарівного коня, якого звуть Міраміс.
8 – У чарівній країні живе злий лицар Като, який своєю ненавистю до всіх випалює землю навколо, викрадає дітей з довколишніх сіл. Міо вступає у боротьбу з лицарем Като і перемагає його.
9 – «Міо, мій Міо»  – надзвичайно цікава повість-казка про перемогу добра, справедливості, любові та дружби.

Вчитель
Чи сподобалася вам повість «Міо, мій Міо» Астрід Ліндгрен?
Як ви гадаєте, чи актуальний твір сьогодні? Чому?
Кому б ви порадили його прочитати?
VIII. Домашнє завдання
Скласти рекламний слоган з метою порекомендувати прочитати повість.


Желізко Юлія Вікторівна
Вчитель зарубіжної літератури
Тернопільська ЗОШ I-III ступенів №24
0680301493; 0685858962



Немає коментарів:

Дописати коментар