ПОКАЗОВИЙ УРОК ЗАРУБІЖНОЇ
ЛІТЕРАТУРИ
У 8 КЛАСІ ЗА ДЕРЖСТАНДАРТОМ
Уроки зарубіжної літератури є
важливим засобом формування духовності школярів. На допомогу вчителю приходить
сакральна словесність – вивчення священних книг народів світу. Формування
мотивації на сприйняття вищих духовних цінностей учнів безпосередньо пов’язана
з їх мовленнєвою діяльністю.
Розвивати цілісне мислення школярів,
стимулювати творчий процес пізнання,вчити висловлювати власне естетичне
ставлення до творів мистецтва; розвивати художнє бачення, мислення; встановити
емоційний зв’язок між образотворчою діяльністю та світом мистецтва;виховувати почуття
любові й доброти, чесність, порядність і самокритичність – мета показового
уроку для вчителів міста, проведеного мною у незнайомому 8-Б класі ТЗОШ №28
відповідно до вимог Держстандарту. Тема уроку:
Урок розвитку зв’язного мовлення. Сюжети і образи священних
книг у творах світового мистецтва
– духовні підвалини храму душі
людської.
Мотивація
духовного розвитку школяра передбачає створення в класі особливої морально –
інтелектуальної атмосфери,адже від духовного контакту педагога та учнів
залежить засвоєння навчальної інформації. Тому біоадекватна технологія і
технологія музейної педагогіки були провідними на уроці. Учні уявно мандрували
у царство Мудрості – сад священних книг людства: Біблію,Коран,Веди.
Метод
інтроспективного аналізу та творчого самовираження,
використані мною на уроці, стимулювали школярів до розвитку творчої уяви , до
осмислення свого «Я» у світі, привели до мандрівки у власний духовний світ.
Учні будували свій храм духовності, фундаментом якого стали уявні цеглинки:
Розвиток творчого
мислення та мовлення школярів потребує системи методів, прийомів,видів
діяльності учнів. Тому на уроці я
використовувала літературно – творчі завдання: складання сенкану,опис картини; завдання на розвиток уяви і фантазії: уявіть
звуки, запахи, кольори ,які переважають у храмі вашої душі,після
прослуховування «Аве Марія» діти
описують образи і картини, що виникли в уяві.
У процесі виконання творчих робіт
восьмикласники створювали і самих себе.За допомогою чудесних інструментів – глибоких думок , образного мислення і
барвистого мовлення учні на кінець уроку збудували храм душі своєї.
Мені як
методисту було легко і приємно працювати
з восьмикласниками, працьовитість, творчість і одухотвореність яких творили
наш урок.
Немає коментарів:
Дописати коментар